Άρχισαν οι εγγραφές στο εργαστήρι Σεπτέμβριος 2013

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

Βάκχες από την ομάδα ΜΙΤΟΣ

20, 21, 26, 27, 28/ 1/ 2012

Η θεατρική ομάδα ΜΙΤΟΣ έχει ξεκινήσει ένα νέο κύκλο εργασίας πάνω στην τραγωδία Βάκχες του Ευριπίδη. Πρόκειται για τη συνέχεια της θεατρικής έρευνας της ομάδας πάνω στα κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και της παραστατικότητας τους.

Στις 20, 21, 26, 27 και 28 Ιανουαρίου θα παρουσιαστεί στο ΠΑΛΙΟ ΞΥΔΑΔΙΚΟ στη Λεμεσό, στην έδρα της ομάδας ΜΙΤΟΣ, όχι μια ολοκληρωμένη παράσταση, αλλά τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας πάνω στο κείμενο των Βακχών. Στα πλαίσια της θεατρικής έρευνας είθισται να γίνονται τέτοιου τύπου ανοικτές παρουσιάσεις και συζητήσεις, χρήσιμες για τη συνέχεια της ερευνητικής διαδικασίας.

Από την πολυεπίπεδη τραγωδία του Ευριπίδη, η θεατρική ομάδα ΜΙΤΟΣ εστιάζει την προσοχή της στη μορφή του Πενθέα. Αυτός ο νέος βασιλιάς της Θήβας εκφράζει την ανάγκη για το μέτρο, την εγκράτεια, την αποστασιοποίηση. Και πράγματι υπάρχει ανάγκη για λογική, κριτική και σκέψη. Μέχρι ποιό βαθμό όμως. Ο Πενθέας φτάνει στην αποστείρωση. Καταλήγει στο φόβο για το ξένο, την βίαιη αντίδραση σε κάθε τι καινούργιο, σε κάθε τι που δεν κατανοεί.

Ο ερχομός του θεού Διόνυσου μας καλεί να αποδεχτούμε πως, πέρα από το λογικό, σε κάθε ανθρώπινο ον ενυπάρχουν δαιμόνια και παραλογισμός. Μας υπενθυμίζει την ανάγκη για αναγνώριση της τελετουργικής φύσης μας. Η ζωή μας βρίσκεται σε μια συνεχή αναζήτηση του νοήματος και της ευδαιμονίας. Αλλά, όπως αναφέρει ο Μορέν το νόημα δεν έρχεται από το εξωτερικό του είναι μας. Αναδύεται από τη συμμετοχή.

Ο Πενθέας με την εναντίωση του ασεβεί έναντι στο θεό Διόνυσο, έναντι στη φύση του. Με την τιμωρία του διεκδικεί μια εξέχουσα θέση στη σφαίρα του τραγικού.

Η θεατρική φόρμα που ακολουθεί η θεατρική ομάδα ΜΙΤΟΣ δεν έχει να κάνει με τη ψυχολογία χαρακτήρων και το αστικό θέατρο. Αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένα εργαλεία και μεθόδους για την ανάπτυξη της ρυθμικότητας του λόγου και την οργανικότητα του σώματος. Εκφράζεται μέσα από μια τελετουργική πράξη που οι δρώντες θα προσπαθήσουν να αναπτύξουν μεταξύ τους, διατηρώντας ζωντανή την ενέργεια από την αρχή μέχρι το τέλος.

Στις «Βάκχες» ο χορός αποτελεί τον βασικό φορέα της αφήγησης. Είναι ο θίασος του θεού Διονύσου. Το μακρόσυρτο τραγούδισμα του διακόπτεται από επεισόδια δράσης. Όλοι οι συντελεστές επί σκηνής είναι μέλη του χορού, από όπου ξεπηδούν οι μορφές που δρουν στα επεισόδια.

Τα χορικά μέρη ακούγονται στην αρχαία ελληνική γλώσσα και έχουν δουλευτεί βάση κανόνων της Προσωδίας, εναλλαγή μακράς και βραχείας συλλαβής. Λειτουργούν τελεστικά και προετοιμάζουν τη δράση των επεισοδίων. Εμβόλιμα των χορικών εμφανίζονται τα επεισόδια στην νεοελληνική γλώσσα, που βασίζονται κυρίως στις μεταφράσεις του Γιώργου Χειμωνά και του Αλέξ. Αθ. Μπάλτα.

Αναπόφευκτα ο ποιητικός λόγος της τραγωδίας οδηγεί και στην ποιητική έκφραση της σωματικότητας. Αφετηρία της δουλειάς αποτελεί το
training των συμμετεχόντων και άλλες εξωτερικές πηγές όπως για παράδειγμα η αρχαία ελληνική αγγειογραφία. Η δυναμική της ομάδας και η σύνθεση των μορφών μέσα από αρχέγονες θέσεις/ στάσεις μπορούν στην ανάπτυξη τους να φτάσουν σε ένα νέο τελετουργικό, σε μια νέα αφήγηση του δράματος.

Ο στόχος του ΜΙΤΟΣ είναι το Καλοκαίρι του 2012 να ολοκληρωθεί το
project, που ξεκίνησε ως το «Μετρητά, το πένθος του Πενθέα» τον Ιούλιο του 2009.

Η θεατρική ομάδα ΜΙΤΟΣ, εκτός από το
project πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη, έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις «Άσκηση με μέτρο» πάνω σε κείμενα του Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, τη συμπαραγωγή «IF» με την πολωνική ομάδα neTTheatre βασισμένη στην τραγωδία Ιφιγένεια εν Αυλίδη του Ευριπίδη και τη σόλο παράσταση «Εσίγησα» που αφορά στη φιγούρα της Μήδειας.

Παραγωγές της ομάδας πάνω στην αρχαία ελληνική τραγωδία έχουν διακριθεί στο παρελθόν και έχουν εκπροσωπήσει την Κύπρο στο φεστιβάλ
OFF της Αβινιόν στη Γαλλία το 2010 με ανάθεση των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Έχει επίσης επιλεχθεί να εκπροσωπήσουν ξανά την Κύπρο, σύμφωνα με την απόφαση της κριτικής επιτροπής του 1ου Πειραματικού Φεστιβάλ Θεάτρου, στο θεατρικό Φεστιβάλ του Καίρου το 2012.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία: Λούκας Βαλέβσκι και Έλενα Αγαθοκλέους.

Μουσική επιμέλεια: Λούκας Βαλέβσκι

Δραματουργία: Ράνια Ιακώβου/ Έλενα Αγαθοκλέους

Κατασκευές: Γιώργος Μαυρογένης

Λαμβάνουν μέρος:

Διομήδης Κουφτερός, Νικόλας Αρκαδίου,

Πάρης Παπαγιώργης, Λούκας Βαλέβσκι

και η ΈλεναΑγαθοκλέους

Υπεύθυνες παραγωγής: Έλενα Αγαθοκλέους και Αλέξια Ανδρέου

Βοηθός παραγωγής: Χριστίνα Πετρίδου


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Ημερομηνίες 20, 21, 26, 27 και 28 Ιανουαρίου

Στο Παλιό Ξυδάδικο, Γενεθλίου Μιτέλλα 34, Λεμεσός

Έναρξη στις 20:30

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, εφόσον ο χαρακτήρας της παράστασης είναι ερευνητικός.

Κρατήσεις απαραίτητες. Στο τηλέφωνο 99 864970



**--------------**


The theater group MITOS entered in a new stage of work over the ancient tragedy Bacchae by Euripides. This work is a continuation of the theatre’s group research on the texts of ancient Greek tragedy and their presentation.

The performance, which will take place on the 20th, 21st, 26th, 27th and 28th of January at the PALIO XYDADIKO and will not be yet a complete performance. But rather will be a presentation of research process results. Such open presentations and discussions with audience are customary during a theatrical research, since are vital and useful for the development and subsequent of the research process.

From the multileveled tragedy of Euripides, MITOS focuses its interest to the figure of Pentheas. This new king of Thebes expresses the need for measure, temperance and detachment. Indeed there is a need for logic, criticism and thought. Up to what extend though. Pentheas touch sterilization. He concludes to fear anything strange, to react violently to anything new and anything that he does not understand.

The arrival of god Dionysos forces us to accept that, beyond the logic, each human being inherent demons and absurdity. It also reminds us of the need for recognition of our ritual nature. Our life is a continuous research of meaning and happiness. But as Moren says, the meaning does not come from the outside of our being, but rather it emerges from participation.

The opposition of Pentheas is disrespect to god Dionysus and to his own nature. With his punishment he claims a prominent place in the realm of tragedy.

The theatrical form, adopted by MITOS, is not linked to the psychology of the characters. Rather it focuses on specific theatre tools and methods for the development of the rhythm of speech and the vitality of the body. It is expressed through a ritual where the actors will aim to develop between them by keeping alive the energy from the begging to the end.

In “Bacchae” the chorus is the focal point of the narration. It is the troupe of Dionysus. The singing is interrupted from episodes. All performers on stage are part of the chorus, from where figures appear acting in the episodes.

The chorus language is in ancient Greek and has been worked in accordance to the Prosody, alternating long and short syllable. It functions as operator and prepares the action of the episodes. In the episodes is used the modern Greek language, mainly based on the translations of Giorgos Chimonas and Alex Ath. Mpaltas.

The poetic text of the tragedy leads to the poetic expression of the body. The starting point of this work is the training of the participants and other external sources such as ancient Greek vase painting. The dynamic of the team and the composition of the forms through primordial positions/attitudes may reach in their development to a new ritual and a new narration of the drama.

The aim of MITOS is to complete the project by the summer of 2012, which began with “Metrita, the grief of Pentheas” in July 2009.

The theatre group MITOS except the project regarding Bacchae of Euripides, has represented performances “Askisi me metro.” on the texts of Sophocles Oedipus Rex, the collaboration “IF” with the Polish group neTTheatre based on the tragedy Iphigenia in Aulis by Euripides and the solo performance “SILENCED” regarding the figure of Medea.

MITOS productions on the ancient Greek tragedy have excelled in the past and have represented Cyprus at the Festival OFF d’ Avignon in France in 2010 with the entrusting of the Cultural Services of the Ministry of Education and Culture. The group has also been chosen to represent Cyprus at the Cairo Theatre Festival in 2012, according to the decision of the jury at the 1st Festival of Experimental Theatre.

Credits:

Direction: Lukas Walewski and Elena Agathokleous

Music: Lukas Walewski

Dramaturgy: Rania Iakovou and Elena Agathokleous

Set construction: Giorgos Mavrogenis

Performers: Diomides Koufteros, Nikolas Arkadiou,

Paris Papagiorgis, Lukas Walewski and Elena

Agathocleous.

Production Manager: Elena Agathocleous and Alexia Andreou

Production Assistant: Christina Petridou

Information:

Date: 20, 21, 26, 27, 28 January 2012

Place: PALIO XYDADIKO, 34 Genethliou Mitella, Limassol

Time: 20:30

Admission is free due to the research character of the performance.

Reservations required at 99 864970


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου